עידן האליזבתניות

מה בהרצאה?

עידן האליזבתניות היה תקופה מרתקת ומשמעותית בהיסטוריה האנגלית והאירופית, הנקשרת בשלטונה של המלכה אליזבת הראשונה בין השנים 1558 ל-1603. תקופה זו התאפיינה בפריחה תרבותית, התפתחויות מדעיות וימיות, וכן בהתעצמות כוחה של אנגליה כמעצמה עולמית.

בתחום הספרות, עידן זה היה השיא של רנסנס אנגלי ופורה. סופרים גדולים כמו וויליאם שייקספיר, כריסטופר מרלו ואחרים הפכו את לונדון למרכז תרבות חשוב. יצירותיהם המונומנטליות הן חלק בלתי נפרד מהמורשת הספרותית והתרבותית של אנגליה והעולם המערבי.

מבחינה חברתית ופוליטית, עידן האליזבתניות סימל את מעבר אנגליה מחברה פאודלית לחברה מודרנית יותר. המלכה אליזבת הראשונה איזנה בחכמה בין כוחות פרוטסטנטיים וקתולים, ויצרה תשתית לשגשוג מסחרי וכלכלי. כמו כן, אנגליה התחזקה כמעצמה ימית, שהגיעה לשיאה בניצחון על הצי הספרדי במלחמת האוראנג'.

היותה רווקה עד סוף ימיה הולידה רכילויות וחצאי-אמיתות על רומנים שניהלו איתה חצרנים ואנשי חצר בולטים, כמו הרוזן השני מאסקס, רוברט דבורו.

עידן האליזבתניות הותיר חותם בל-יימחה בתולדות אנגליה ובתרבות האנושית בכלל. זו הייתה תקופה מכוננת בהיסטוריה המודרנית, שהניחה את היסודות לעליית כוחה של בריטניה כמעצמה עולמית מובילה בתחומי הספרות, המדע והימאות.

הדגש במפגש זה ינתן על אליזבת הראשונה, עם התייחסויות למאפיינים דומים בימי אליזבת דה סקנד. 

ההרצאה מלווה בעושר ויזואלי ובקטעי מוסיקה של מלחינים מהממלכה. 

גלריית תמונות