אוקס-ברידג':

בין שתי ערים אוניברסיטאיות

מי ומה באוקס-ברידג'?

אוקספורד וקיימברידג' הן שתי אוניברסיטאות עתיקות ומפורסמות בבריטניה, שמהוות סמל של מצוינות אקדמית וחינוך איכותי. שתי האוניברסיטאות הללו הוקמו במאות ה-12 וה-13, והן נחשבות לחשובות והמשפיעות בעולם בקרב אוניברסיטאות המחקר.

אוקספורד היא האוניברסיטה העתיקה ביותר באנגליה. היא מורכבת מ-38 קולג'ים, והיא ידועה באיכות הלימודים הגבוהה שלה בתחומים כמו ספרות, פילוסופיה, היסטוריה ומדעים מדויקים. האוניברסיטה מושכת סטודנטים מצטיינים מרחבי העולם.

קיימברידג' היא האוניברסיטה השנייה בגודלה. היא מורכבת מ-31 קולג'ים והיא ידועה במצוינותה במדעים מדויקים, טכנולוגיה והנדסה. 

בהרצאה זו אסקור את ההיסטוריה של האוניברסיטאות ואת נקודות הציון ההיסטוריות שברחבי ערים-אוניברסיטאות אלו. 

שתי האוניברסיטאות הללו הן יוקרתיות ביותר, ורבים רואים בהן את השיא של החינוך הגבוה בבריטניה ובעולם. הן מייצרות מחקר חלוצי בתחומים רבים, ובוגריהן מצליחים להשיג הישגים יוצאי דופן בקריירות שלהם.

כל קולג' טומן בחובו סיפורים מסתוריים ולכל אחד היסטוריה אחרת. המוסדות מקיימים מנהגים מסורתיים מידי שנה, ולטקסיות מעמד חשוב בשיגרת הקולג'ים.

בין בוגרי האוניברסיטאות ניתן למצוא את טוני בלייר, דיוויד קמרון, אינדירה גנדי, מרגרט ת'אצ'ר, ג'ון לוק, סטיבן הוקינג, תרזה מיי, וויליאם פן, סלמאן רושדי, ג'ון מילטון, אוליבר קרומוול, דיוויד אטינבורו, אייזק ניוטון, צ'רלס דרווין ואפילו צ'רלס השלישי.

האדריכלות של האוניברסיטאות ראויה אף היא לציון ולהצגה, ובמצגת עושר ויזואלי רב. 

גלריית תמונות