מלכה וארבעה גברים: העידן הויקטוריאני

מה בהרצאה?

העידן הוויקטוריאני היה תקופה משמעותית בהיסטוריה של בריטניה, הנקשרת בשלטונה הארוך של המלכה ויקטוריה בין השנים 1837 ו-1901. תקופה זו התאפיינה בהתפתחות תעשייתית ומדעית מרשימה, בהתרחבות האימפריה הבריטית, וכן בנורמות חברתיות ומוסריות ייחודיות.

מבחינה תעשייתית, העידן הוויקטוריאני חווה מהפכה תעשייתית נוספת עם חידושים טכנולוגיים מרחיקי לכת כמו הרכבת, הטלגרף והמצאות רבות אחרות. לונדון הפכה למרכז תעשייתי ופיננסי עולמי. במקביל, האימפריה הבריטית התרחבה באופן דרמטי ובריטניה שלטה על כרבע משטחי כדור הארץ.

בתחום החברתי והתרבותי, התקופה הוויקטוריאנית התאפיינה בצניעות, ברגישות מוסרית ובחוקים קפדניים של התנהגות. הבורגנות העשירה קידשה נורמות כמו צניעות, חריצות והקמת משפחות מסורתיות. ערכים אלה באו לידי ביטוי בספרות, באמנות ובעיצוב העירוני של אותה תקופה.

הנורמות הוויקטוריאניות הקפדניות התנגשו לעתים עם ההתפתחויות המדעיו וההומניזם שצמחו בתקופה זו. יחד עם זאת, עידן זה היה מכונן בהיסטוריה המודרנית של בריטניה. הוא הפך אותה למעצמת על תעשייתית וקולוניאלית, תוך שהטביע חותם ייחודי על החברה והתרבות הבריטית.

המלכה ויקטוריה היא אחת המלכות המשפיעות והאגדיות ביותר בהיסטוריה של בריטניה. היא עלתה לשלטון בגיל 18 בלבד ושלטה במשך 63 שנים, בין השנים 1837 ל-1901. תקופת שלטונה הארוכה הביאה לבריטניה עוצמה כלכלית ועושר מטריאלי, בזכות המהפכה התעשייתית והרחבת האימפריה הקולוניאלית.

המלכה ויקטוריה התאפיינה בצניעותה, במוסריות הקפדנית שלה ובנורמות ההתנהגות החברתיות שהנהיגה. הערכים והתרבות "הוויקטוריאנית" הפכו לבסיס לחברה הבריטית המודרנית. במקביל, היא עודדה את רוח החלוציות והמצאות טכנולוגיות כמו הרכבת. המלכה ויקטוריה הותירה חותם בל-יימחה על הממלכה המאוחדת ועל כל העולם המערבי בסופו של דבר.

ההרצאה מלווה בעושר ויזואלי ובקטעי מוסיקה של מלחינים מהממלכה. 

Nobility world

lectures 1

lectures 2

lectures 3

lectures 4