הדשא של השכן ענק יותר

מה בהרצאה?

כרטיס הכניסה העיקרי לחוג האצולה הוא אדמה. גדולה ככל האפשר. הן לצורך גידולים חקלאיים המניבים עושר רב, והן כשטח לא מוגבל לבנות בו אחוזת פאר. 

אצילים זכו באדמות בכמה דרכים: או בכיבוש במהלך מלחמה, לצד המלך המקומי, או כמתנה מהמונרך כאות תודה על תרומה בניהול הממלכה (ניצחון בקרב, שיפור הכלכלה, וכדומה). 

בימי הנרי השמיני, חלק מהמנזרים שהוא הורה להרוס ניתנו כמתנה לאנשי שלומו ודורשי טובתו, ואלו בנו במקומם בית מפואר. ארמון. מיקום הבית ותכנונו נעשה באמצעות אדריכלים, והוא שולב בנוף הגבעי של אדמות הממלכה. בתחום זה נכיר את לנסלוט בראון (שנודע בכינויו Capability Brown) על רקע יכולותיו לשלב את הבית המפואר בנוף היפה, כולל שימוש בנחלים מקומיים, יצירת אגמים וכדומה. 

בית גדול מחייב צוות משרתים גדול; קירות הבית הגבוהים והחדרים הרבים זועקים לאומנות – ציורים רבים התלויים על קירות הבית (הצואה גבוהה); בית פאר ראוי יכלול גם גן מפואר, ירוק עד, פסלים, מזרקה, ואף אורנז'רי (Orangerie) – מבנה ייעודי הנספח לבתי מגורים אופנתיים מהמאה ה-17 עד המאה ה-19, שם הגנו על עצי תפוז ועצי פירות אחרים במהלך החורף – מעין חממה. 

ההרצאה היא "טיול וירטואלי" באחוזות שונות ורבות בהן ביקרתי באנגליה ובעמק הלואר בצרפת. נכיר את הסגנון האדריכלי, נתרשם ונקנא מעיצוב הפנים, וכל זה ילווה בסיפורים עסיסיים וסקנדלים שליוו את השיגרה בבתי-פאר אלו. 

גלריית תמונות